I. Zwroty.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami klient ma prawo zwrotu towaru w ciągu 14 dni.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie (Protokół zwrotu), po wypełnieniu może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie na adres e-mail Sprzedawcy.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, pieniądze za zwrócony Produkt.
- Jeżeli klient zapłacił również za przesyłkę, zwrócona kwota będzie obejmować wartość Produktu oraz kwotę najtańszego wariantu przesyłki oferowanej przez sklep.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Prosimy o dołączenie do wysyłki wypełnionego protokołu zwrotu, który można pobrać TUTAJ.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Zwracany Produkt powinien być czysty i nieuszkodzony, bez śladów użytkowania, powinien posiadać nienaruszoną metkę, jeżeli taka była dołączona, ewentualne ozdobne opakowanie też nie powinno być zniszczone.
- Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia jego charakteru, co oznacza, że jeżeli zwrócony towar nie będzie spełniał tych warunków, Sprzedawca ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania z tytułu utraty wartości zwracanego towaru.
- Z oferowanymi przez Sprzedawcę Produktami, tak jak z wszystkimi wyrobami jubilerskimi i wyrobami z naturalnych kamieni, należy obchodzić się ostrożnie. Patrz INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA. Sami dokładamy wszelkich starań, by Produkt dotarł do Konsumenta nieuszkodzony. Dlatego w przypadku podjęcia przez Konsumenta decyzji o zwróceniu Produktu prosimy o rzetelne zapakowanie go, tak by nie uległ uszkodzeniu w transporcie (najlepiej tak, jak był zapakowany przez Sprzedawcę).
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- b. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
II. Reklamacje.
- Sprzedawca daje 1 rok gwarancji na wady ukryte w Produktach ręcznie wykonanych ze srebra. Staramy się by nasza biżuteria była jak najlepszej jakości. Jeżeli jednak w czasie produkcji srebrnych opraw powstały jakieś wady, które w trakcie sprzedaży nie są widoczne, a ujawnią się w trakcie użytkowania, Klient może skorzystać z reklamacji.
- Reklamacji nie podlegają:
- a) naturalne, pierwotne spękania w kamieniach,
- b) wady wynikłe z niewłaściwego użytkowania biżuterii, galanterii, rzeźb i okazów bądź ich przechowywania: zabrudzenia, zarysowania, pęknięcia, stłuczenia, ciemnienie srebra, przetarcia sznurków i rzemieni (INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA),
- c) a także kolory kamieni, srebra czy sznurków wynikłe z niewłaściwego ustawienia parametrów monitora.
- W przypadku chęci zareklamowania Produktu, prosimy o wcześniejszy kontakt ze Sprzedawcą drogą mailową na adres tajemniceklejnotow@gmail.pl bądź telefoniczną 501282691. Prosimy nie wysyłać towaru bez uzgodnienia tego ze Sprzedawcą.
- Towar reklamowany Klient wysyła do Sprzedawcy na koszt własny. Reklamację Sprzedawca rozpatruje w ciągu nie dłuższym niż 14 dni od momentu dostarczenia wadliwego Produktu przez Klienta. O rozpatrzeniu reklamacji Klient zostanie poinformowany e-mailem.
- W razie przyznania Klientowi reklamacji Produkt zostanie naprawiony, ewentualnie wymieniony na inny. W ostateczności Sprzedawca zwróci Klientowi gotówkę. Jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, Sprzedawca zwróci także Koszty dostawy.